Kurs- ” Coaching och Mental träning för ryttare ( och andra)”

KURS: COACHING OCH MENTAL TRÄNING FÖR RYTTARE(OCH ANDRA)

För träningsgrupper eller ridklubbar.

Vem passar kursen för? Du som är intresserad av att lära dig mer om Mental träning och Coaching för ryttare, du som rider och du som står på marken bredvid. Från 16 år.

Har du varit på någon av mina föreläsningar är det bra men det är ingen nödvändighet.

Kurstid: 4x 2 timmar  Kursen bygger på att du använder och reflekterar över nya kunskaper i din vardag.
Kursens fyra delar:
1. Mål- hitta och utforska ditt mål och vägen dit. Arbeta tillsammans och coacha varandra med handledning.
2. Din dagliga träning.  Hur skaffar du dig de resurser du behöver. Träningsupplägg och reflektion.
3. Varför blir det inte som jag vill? Vad kan göra att du inte uppnår ditt mål? Öka din självkänsla och självförtroende.
4. Bli en vinnare- hur optimerar du din prestation. Automatisering. Muskulär och mental avslappning.

Se utförligare beskrivning nedan.

Min 8 och max 20
Kontakta mig för förslag på upplägg som passar er. Många kombinerar med uppsutten coaching/ träning.

Uppsutten coaching.

Träna uppsuttet att skapa bättre kommunikation med din häst. Skapa er gemensamma bubbla och använd muskulär avslappning för att lugna hästen. Förstå ditt kroppsspråk och hur det påverkar hästen.

Sagt om kursen:Bra upplägg över längre period så att man verkligen kan TRÄNA!

För mig har det viktigt att lära mig att tänka långsiktigt

Jag tar med mig att kunna fokusera på tävling och hålla tankar och känslor i styr.

 

Maria Sundin
Maria.sundin@equevent.se
Eller 070-432 29 08

Kurs Mental träning för ryttare- beskrivning av kursen

 

Del 1 Mål.

Mål– hitta och utforska ditt mål och vägen dit. Hur är du som person? Du bestämmer själv ditt mål utifrån dina förutsättningar.Sätt upp ditt mål och ta reda på vad du behöver göra för att nå det. Sätt upp långsiktigt mål med din träning ovh vilka delmål du behöver på vägen.

Del 2 Resurser och träning

Vilka resurser behöver du för att uppnå ditt mål? Både ”hårda” och ”mjuka” resurser behövs för att uppnå ditt mål. Hur kan du utveckla dem du redan har?

Hur tränar du effektivt och mot målet? Vad kan du förändra och förbättra?

Del 3 Varför blir det inte som jag vill?

Det blir inte riktigt som du har tänkt dig. Målet verkar långt bort och motivationen sjunker. Dina nerver kanske spelar dig ett spratt och självförtroendet dalar. Lär dig hur du ska stärka din självkänsla och ditt självförtroende. Fokusera på rätt saker. Lär dig att prioritera.

 

Del 4 Bli en vinnare!

Hur du optimerar din prestation. Träna medvetet mental och muskulär avslappning. Skapa din och hästens bubbla. Arbeta med din automatisering av hjälper. Träna dig i att lita på det du gör och hitta det ideala prestationstillståndet.

 

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on LinkedIn